Content Marketing, Featured, Social Media

TikTok: Νέο trend ή ήρθε για να μείνει;

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το TikTok είναι από αυτές τις πλατφόρμες που πραγματικά μπερδεύουν αρκετές επιχειρήσεις. Είναι απλώς ένα trend; Είναι μόνο για εφήβους; Είναι καλή ιδέα να αποτελέσει μέρος της στρατηγικής μας; Θα επιχειρήσουμε να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα σχετικά με αυτό, αλλά και να τονίσουμε μερικούς λόγους για τους οποίους είναι καλό να λάβετε υπόψη σας το TikTok. Θα σας δώσουμε επίσης μερικά χρήσιμα tips για να το χρησιμοποιήσετε επιτυχώς.

Η δημοφιλία του TikTok

Είναι αναμφισβήτητο ότι το TikTok γνώρισε ξαφνικά μεγάλη δημοφιλία, πράγμα στο οποίο συνέβαλε σημαντικά και η πανδημία. Είναι επίσης αλήθεια πως αρέσει στους ανθρώπους να καταναλώνουν περιεχόμενο σε μορφή βίντεο και τα σύντομα, εύπεπτα βίντεο της πλατφόρμας είναι ακριβώς αυτό που τους ελκύει.

Το TikTok έχει 689 εκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως και αποτελεί μια από τις πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενες social media πλατφόρμες. Συνεπώς, φαίνεται πως έχει έρθει για να μείνει.

Η τεράστια δημοφιλία της πλατφόρμας είναι ενδεικτική των ευκαιριών που μπορεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις για να συνδεθούν με το κοινό τους. Παρ’ όλα αυτά, θα δούμε πιο αναλυτικά μερικούς ακόμη λόγους για τους οποίους πρέπει να σας απασχολήσει.

Γατί το TikTok είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις

  1. Το νεαρό κοινό δεν είναι το μόνο κοινό

Επικρατεί γενικά η άποψη ότι το TikTok απευθύνεται μόνο σε εφήβους. Περίπου το 50% του παγκόσμιου κοινού της πλατφόρμας είναι κάτω των 34, επομένως μιλάμε για ένα μεγάλο ηλικιακό φάσμα στο οποίο δεν υπάρχουν μόνο οι έφηβοι. Οπότε, το νεαρό κοινό δεν είναι το μοναδικό κοινό το οποίο θα βρείτε στην πλατφόρμα.

  1. Σημαντικό reach

Μέσω της πλατφόρμας έχετε σημαντικό reach, αυξάνοντας παράλληλα το brand awareness σας. Όπως προαναφέρθηκε, έχετε στη διάθεσή σας ένα τεράστιο κοινό σε μια πλατφόρμα που όλο και εξελίσσεται. Ακόμη και αν δεν έχετε πολλούς followers, τα βίντεό σας μπορούν να πετύχουν σημαντικό organic reach. Αν χρησιμοποιείτε και τα κατάλληλα hashtags, όλο και περισσότεροι χρήστες θα σας μαθαίνουν.

Note: Τα hashtags είναι σημαντικά, γιατί το κοινό χρησιμοποιεί πολύ το “For You” page. Σε αυτή τη σελίδα βλέπει προτάσεις για βίντεο που ο αλγόριθμος κρίνει (με βάση την προηγούμενη δραστηριότητα του χρήστη) ότι θα του αρέσει (χωρίς απαραίτητα να ακολουθεί τους δημιουργούς των συγκεκριμένων βίντεο).

  1. Μεγάλο engagement

Το engagement με το περιεχόμενο στην πλατφόρμα είναι μεγάλο. Μάλλον, το πιο σωστό θα ήταν να πούμε ότι το TikTok είναι η καλύτερη επιλογή αν θέλετε ένα engaged κοινό. Και είναι λογικό, γιατί από μόνα τους τα βίντεο είναι μια μορφή περιεχομένου που τραβά την προσοχή. Εκτός αυτού, οι χρήστες μπορούν να εμπνευστούν από τα βίντεο των άλλων και να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο βασισμένοι σε αυτά, κάτι που επίσης αυξάνει το engagement.  

Πώς να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το TikTok

  1. Κάντε συνεργασίες με influencers

Η γνώμη ενός influencer έχει τεράστια σημασία για τους followers. Και έχουν πολλούς από αυτούς. Η παρουσία τους στην πλατφόρμα είναι ισχυρή και οι συνεργασίες με τους κατάλληλους influencers μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε και το reach και το brand awareness σας. Κάντε έρευνα για μερικούς influencers και προσέξτε να επιλέξετε κάποιον ο οποίος έχει καλή φήμη, αλλά και ακολούθους που ανήκουν στο κοινό ή/και στο niche που σας ενδιαφέρει.

  1. Trends

Είτε σας αρέσουν είτε δεν έχετε μεγάλη επαφή με τα trends, στην προκειμένη περίπτωση θα πρέπει όχι μόνο να τα γνωρίζετε, αλλά και να τα ακολουθείτε. Είναι σημαντικό το περιεχόμενο που θα δημιουργείτε να είναι relevant, ακόμη και αν δεν είναι τέλειο ή άκρως επαγγελματικό.

  1. Βρείτε το niche σας

Στην πλατφόρμα υπάρχει μια τεράστια ποικιλία θεμάτων. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να βρείτε το niche θέμα στο οποίο θα επικεντρωθείτε εσείς. Αυτό θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε και να δημιουργήσετε μοναδικό περιεχόμενο.

  1. Δημιουργικό περιεχόμενο

Το καλό με την πλατφόρμα είναι ότι δίνει έμφαση στη διασκέδαση και την αυθεντικότητα. Το δημιουργικό περιεχόμενο που δεν είναι τόσο επίσημο και «σοβαρό» μπορεί να σας καταστήσει πιο προσιτούς και συνάμα αυθεντικούς, εφόσον παρουσιάζετε το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησής σας. Έτσι, το κοινό-στόχος σας θα μπορεί να συνδεθεί πιο εύκολα μαζί σας.

  1. Αλληλεπιδράστε με άλλους

Η αλληλεπίδραση, τόσο με άλλους χρήστες, όσο και με επιτυχημένα brands, μπορεί να σας βοηθήσει με διάφορους τρόπους. Αρχικά, η συμμετοχή σας σε συζητήσεις μπορεί να σας βοηθήσει στη δημιουργία μιας κοινότητας, αλλά και στον άμεσο εντοπισμό νέων trends. Επιπρόσθετα, μπορείτε να εμπνευστείτε από όσα κάνουν τα επιτυχημένα brands, ενώ αν σας προσέξουν και αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σας, είναι λογικό πως θα αυξήσετε το reach σας.

Καταλήγοντας, είναι εμφανές το πόσο σημαντική είναι η πλατφόρμα και γιατί δεν πρέπει να αμελήσετε να τη συμπεριλάβετε στη στρατηγική σας ακόμη κι αν δεν σας δίνεται η δυνατότητα για την ώρα να «τρέξετε» διαφημίσεις από Ελλάδα. Λίγη υπομονή και να θυμάστε πως το ζητούμενο είναι να δημιουργείτε χρήσιμο και fun περιεχόμενο.

Picture of Nicoleta Malisova

Nicoleta Malisova