Σίγουρα πολλές από τις έννοιες του Digital Marketing που ακούς κατά καιρούς μπορούν να σου ακούγονται περίεργες και να ψάχνεις στην Google ή ακόμη και σε AI πλατφόρμες για να μάθεις περισσότερα. Είτε λοιπόν είσαι επιχειρηματίας, blogger, αρθρογράφος, είτε κάνεις τα πρώτα σου βήματα στο digital marketing ή ακόμη και αν απλά θέλεις να γνωρίζεις τι είναι αυτό το SEO και τι ακριβώς μπορεί να κάνει, αυτό το άρθρο μάλλον δε βρέθηκε τυχαία μπροστά σου. (κάπου έβαλα και εγώ το χεράκι μου!)
Και θα σου μιλήσω για το SEO και θα αναφερθώ σε αυτό, όπως το αντιλήφθηκα όταν ξεκίνησα να εργάζομαι στο SEO αλλά και γιατί με κέρδισε! Οπότε…συνέχισε να διαβάζεις και ελπίζω να σου μεταδώσω καλά τη μαγεία του.
Αρχικά, τι είναι το SEO?
Το SEO βγαίνει από το ακρωνύμιο Search Engine Optimization και σε πιο απλά ελληνικά σημαίνει βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης. Ουσιαστικά είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της προβολής μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης όπως η Google. Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να κάνει έναν ιστότοπο πιο ελκυστικό έτσι ώστε να εμφανίζεται όλο και πιο ψηλά στα αποτελέσματα όταν οι χρήστες αναζητούν σχετικές λέξεις κλειδιά.
Και πως λειτουργεί λοιπόν το SEO?
Χμμ…για να δούμε λοιπόν πως λειτουργεί το SEO. Πρώτα θα πρέπει να καταλάβουμε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.
Μια μικρή υπενθύμιση για το ποιες είναι οι μηχανές αναζήτησης -> Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex, Baidu.
Αυτές λοιπόν χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να καθορίσουν ποιες ιστοσελίδες θα εμφανίσουν στα αποτελέσματά τους όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση. Αυτοί οι αλγόριθμοι λαμβάνουν υπόψη τους παρακάτω παράγοντες:
- Σχετικό περιεχόμενο με την αναζήτηση του χρήστη.
- Χρήση κατάλληλων keywords μέσα στο κείμενο & σε τίτλους.
- Ποιοτικό περιεχόμενο που να απαντάει στις απορίες του χρήστη.
- Ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σε όλες τις συσκευές.
- Φιλικότητα προς όλες τις συσκευές & κυρίως Mobile-Friendly σχεδιασμός.
- Backlinks: Σύνδεσμοι από εξωτερικούς ιστότοπους που να δείχνουν αξιοπιστία.
Γιατί είναι σημαντικό το SEO?
Στην ψηφιακή εποχή είναι απαραίτητη η διαδικτυακή παρουσία για κάθε επιχειρηματία που διαθέτει υπηρεσίες ή προϊόντα. Έτσι λοιπόν, αν θέλεις να κάνεις αισθητή την παρουσία σου στο διαδίκτυο και να κερδίσεις περισσότερη προβολή, πωλήσεις και να σε γνωρίσουν οι χρήστες, η κατασκευή μιας ιστοσελίδας και ενός προφίλ στην Google (Google My Business) είναι απαραίτητα. Ωστόσο, με τόσα πολλά e-shops, επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες κοκ, για να διαφέρεις θα πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις το SEO στην digital marketing στρατηγική σου. Και τι μπορείς να πετύχεις;
- Αύξηση της ορατότητας & επισκεψιμότητας
Οι χρήστες εμπιστεύονται περισσότερο τις σελίδες που εμφανίζονται στα πρώτα αποτελέσματα και τείνουν να κάνουν clicks τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Ως αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται εμπιστοσύνη γύρω από το brand και τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση.
- Οργανική επισκεψιμότητα
Με τον όρο οργανική εννοούμε την επισκεψιμότητα που λαμβάνει μια σελίδα από τις μηχανές αναζήτησης. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι μια από τις πιο αποδοτικές και οικονομικά βιώσιμες τακτικές στο digital marketing και επιτυγχάνεται μέσω του SEO. Σε αντίθεση με τις πληρωμένες διαφημίσεις, όπως τα Google Ads, το SEO προσφέρει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα χωρίς διαρκή πληρωμή.
- Προσέγγιση χρηστών
To SEO είναι η υπηρεσία που βοηθάει μια επιχείρηση να προσεγγίσει πιο στοχευμένα χρήστες οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και να τους μετατρέψει σε πελάτες της.
- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Όσοι εφαρμόζουν SEO τεχνικές στον ιστότοπό τους έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών. Πιο συγκεκριμένα – όταν ένας χρήστης αναζητάει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στο διαδίκτυο, θα ολοκληρώσει την αναζήτηση του στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google. Οπότε ΝΑΙ, αν βρίσκεσαι στα πρώτα αποτελέσματα της Google θα κερδίσεις περισσότερα clicks και σταδιακά το brand σου θα αποτυπωθεί στον χρήστη.
Και αφού πήρες μια γεύση για το SEO πάμε λοιπόν να δούμε πως ξεκινάει μια SEO στρατηγική με απλά και βασικά βήματα:
- Keyword Research
Το πρώτο βήμα είναι να κάνεις μια έρευνα με λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες για την υπηρεσία ή το προϊόν με το οποίο ασχολείσαι. Εργαλεία όπως το keyword planner της Google, το Ubersuggest ή το AnswerThePublic θα σε βοηθήσουν αρκετά. Έπειτα πρέπει να επιλέξεις τα keywords τα οποία έχουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων (monthly searches) ή λέξεις κλειδιά με χαμηλό ανταγωνισμό.
Αν για παράδειγμα έχεις μια εταιρεία με κοσμήματα, κάνε σχετικές αναζητήσεις όπως γυναικεία κοσμήματα, ανδρικά κοσμήματα, παιδικά κοσμήματα και αναζήτησε επιμέρους λέξεις όπως τα κολιέ, βραχιόλια, δαχτυλίδια κ.ο.κ. Έπειτα το εργαλείο (όποιο και αν επέλεξες από τα παραπάνω) θα σου δείξει τις μηνιαίες αναζητήσεις για να τις ενσωματώσεις στη SEO στρατηγική σου.
- On Page SEO
Το επόμενο βήμα είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου on site, δηλαδή πάνω στο website. Με τις λέξεις κλειδιά που βρήκες στην έρευνα σου, διαμόρφωσε το Page Title, το Meta Description, τa Ηtags μέσα στη σελίδα (H1, H2, H3) κι έπειτα γράψε ένα περιεχόμενο σε κάθε κατηγορία, υπηρεσία ή προϊόν χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά που βρήκες όταν έκανες το keyword research. Ακόμη, μια χρήσιμη στρατηγική είναι να ονομάσεις τα αρχεία των φωτογραφιών σου και να δημιουργήσεις τα alt text σε κάθε φωτογραφία.
- Off Page SEO
Εξίσου σημαντική τακτική που πρέπει να περιέχει μια ολοκληρωμένη SEO στρατηγική είναι το Off Page SEO και τα backlinks. Τι είναι όμως το Off Page SEO?
Αφορά την τεχνική που μπορεί να γίνει από τους εξωτερικούς συνδέσμους και να δυναμώσουν τη σελίδα. Όσα περισσότερα ‘’υγιή’’ backlinks έχει μια ιστοσελίδα τόσο πιο πολύ την εμπιστεύεται η Google και την ανεβάζει στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Με πιο απλά λόγια όσες περισσότερες συστάσεις έχει μια ιστοσελίδα από άλλα websites, η Google αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ένα website με ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο.
Backlinks μπορεί να λάβει μια ιστοσελίδα από ενημερωτικά websites, από, από online επαγγελματικούς καταλόγους, websites συνεργατών και πελατών αλλά και forums. Φυσικά, έχει μεγάλη σημασία αυτά τα links που οδηγούν στη σελίδα μας να είναι από websites με υψηλό TF και DA.
Πως μπορείς να κάνεις backlinks?
Αν και θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο για τα backlinks, εδώ θα βρεις μερικές συμβουλές για το πως μπορείς να λάβεις εξωτερικούς συνδέσμους για το website σου:
- Καταχώρηση της επιχείρησης σου σε online επαγγελματικούς καταλόγους(directories).
- Καταχώρηση άρθρων σε ενημερωτικά websites.
- Συνεργασία με άλλα websites & bloggers.
- Δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου σε blog posts που θα μοιραστούν οι χρήστες.
- Τechnical έλεγχος
Φυσικά, για να είναι ολοκληρωμένη μια SEO στρατηγική θα πρέπει να γίνει ένας τεχνικός έλεγχος στη σελίδα με ένα website audit. Αυτό περιλαμβάνει δεδομένα που πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο για το user experience όσο και για την ταχύτητα της σελίδας και τη δομή του website. Πρόκειται για μια αρκετά σημαντική πτυχή του SEO αλλά είναι μια δύσκολη διαδικασία καθώς θα πρέπει να γνωρίζεις και κώδικα.
Bonus:
Και αφού έφτασες ως εδώ σίγουρα σου αξίζουν μερικές bonus πληροφορίες.
Ακολουθούν μερικά δημοφιλή εργαλεία τα οποία είναι εύχρηστα αλλά θα σου δώσουν και πολλές πληροφορίες σχετικά με την ιστοσελίδα σου.
Google Search Console: Ίσως το πιο αξιόπιστο εργαλείο της Google στο οποίο θα βρεις πολλές πληροφορίες σχετικά με την απόδοση της σελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα. Θα έχεις πλήρη εικόνα για τα clicks, τα impressions, τη μέση θέση που καταλαμβάνει η ιστοσελίδα σου για τις αναζητήσεις των χρηστών, τις σελίδες που είχαν περισσότερη επισκεψιμότητα, τα ερωτήματα των χρηστών και πολλές ακόμη πληροφορίες. Μπορείς να επιλέξεις το χρονικό διάστημα που σε ενδιαφέρει και να κάνεις σύγκριση με το διάστημα που θέλεις.
Google Analytics: Το επόμενο εργαλείο που θα σου δώσει πολλές πληροφορίες για την παρακολούθηση της επισκεψιμότητας από όλα τα κανάλια είναι το Google Analytics. Mπορείς να βρεις δεδομένα όπως την επισκεψιμότητα από τα οργανικά αποτελέσματα, από τα social media, από τις διαφημίσεις της Google και Meta και πολλά ακόμη κανάλια. Ακόμη, θα βρεις τα conversions (μετατροπές) στη σελίδα επικοινωνίας και στο τελικό καλάθι αλλά και το revenue (για e-shops).
Φυσικά, αυτά τα εργαλεία είναι δωρεάν ωστόσο θα χρειαστεί να έχεις πρόσβαση για να μπορείς να πάρεις όλα τα δεδομένα.
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερο για το SEO μείνε συντονισμένος στο Blog μας καθώς όλο και περισσότερα άρθρα θα ανέβουν και θα σε βοηθήσουν. Διαφορετικά, αν θέλεις η εταιρεία σου να προβληθεί και ανέβει στα πρώτα αποτελέσματα της Google επικοινώνησε με την ομάδα SEO της ThinkTank!
Ευρετήριο:
DA: Domain Authority
TF: Trust Flow