SEO

Link Building: 4 τρόποι για να το πετύχετε

link-building
Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Λοιπόν, δημιουργήσατε το λογαριασμό σας στο Google Ads, στήσατε και το Google Merchant, οργανώσατε το Product Feed σας και είστε έτοιμοι να προωθήσετε τα προϊόντα και γενικότερα την επιχείρησή σας παντού και αποτελεσματικά. Το ίδιο, όμως, έκαναν και άλλες εκατό επιχειρήσεις, περίπου την ίδια στιγμή με εσάς. Και κάπου εδώ αρχίζει η ανησυχία σχετικά με το πώς θα καταφέρετε να ξεχωρίσετε ανάμεσά τους · πώς θα ανταποκριθείτε σε τόσο μεγάλο ανταγωνισμό.

SEO και πάλι SEO

To ακρωνύμιο SEO είναι ουσιαστικά η διαδικασία βελτιστοποίησης της σελίδας σας για τις μηχανές αναζήτησης. Το ζήτημα είναι να ανεβείτε στην κατάταξη μεταξύ των ιστοσελίδων που εμφανίζονται σε organic searches (δηλαδή, σε θέσεις για τις οποίες δεν έχετε πληρώσει). Γιατί είναι αυτό σημαντικό; Γιατί οι αναζητήσεις των καταναλωτών γίνονται με πρόθεση. Αν κάποιος γράψει στην μπάρα αναζήτησης: «τιμές καφετιέρα», το πιο πιθανό είναι ότι μάλλον όντως ψάχνει να αγοράσει μια καφετιέρα. Επομένως, είναι σημαντικό να είστε από τα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησής του. Ακόμη και αν κάποιος δεν αναζητά κατά λέξη τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε, είναι καλό η σελίδα σας να εμφανίζεται και για πιο γενικές, παρεμφερείς αναζητήσεις.

Προκειμένου η Google να κατατάξει τις ιστοσελίδες, δίνει βάση στο υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ταιριάζει με τις αναζητήσεις των χρηστών. Για να μπορεί όμως η Google να εντοπίσει τη σελίδα, είναι σημαντικό να έχετε δημιουργήσει ένα σωστό sitemap, το οποίο θα δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για την ιστοσελίδα και τα περιεχόμενά της. Αυτό, βέβαια, δεν είναι απαραίτητο σε ορισμένες περιπτώσεις. Όπως, για παράδειγμα, αν η ιστοσελίδα σας αποτελείται από μία landing page, μία σελίδα “about us” και μία σελίδα με τους τρόπους επικοινωνίας. Σε αυτή την περίπτωση, η Google μπορεί να βρει τις σελίδες μέσω των links που υπάρχουν στο homepage.

Υπάρχουν πολλά ακόμη που παίζουν ρόλο στο πόσο ψηλά θα βρίσκεται η ιστοσελίδα σας στην κατάταξη, όπως το αν έχει πρωτότυπο περιεχόμενο και να είναι user-friendly, αλλά σήμερα θα αναφερθούμε ειδικά στο link building.

Βacklinks & Link Building rule!

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψιν για το SEO. Αν γνωρίζετε ήδη τι είναι το link building, εξαιρετικά! Αν όχι, μην αγχώνεστε. Θα σας δώσουμε εδώ μια πρώτη ιδέα.

   1.      Backlinks

Όταν κάποιος δημιουργεί ένα link στο δικό του περιεχόμενο το οποίο οδηγεί τον χρήστη στη δική σας ιστοσελίδα, αυτό είναι ουσιαστικά ένα backlink. Απλό, έτσι; Ε, περίπου απλό.

backlinks

Η διαδικασία έχει ως εξής. Η Google (και γενικά οι μηχανές αναζήτησης) κάνει crawling, αναζητά, δηλαδή, περιεχόμενο στο διαδίκτυο, το συλλέγει, το αποθηκεύει και στη συνέχεια δημιουργεί μια κατάταξη, ώστε σε μια αναζήτηση να εμφανίζεται εκείνο το περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτό που ψάχνει ο χρήστης.

Εντούτοις, μεγάλη σημασία έχει και ο αριθμός των backlinks που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας. Όσα περισσότερα backlinks έχετε, τόσο πιο πιθανό είναι να ανεβείτε στην κατάταξη για τα keywords που σας αφορούν. Επίσης, τόσο αυξάνεται και η εμπιστοσύνη απέναντι στην ιστοσελίδα σας, καθώς τα links αυτά λειτουργούν και ως «ψήφοι εμπιστοσύνης» (για να αναφέρει κάποιος την ιστοσελίδα σας, μάλλον θεωρεί πως το περιεχόμενο είναι καλό).

Εντούτοις, οι αριθμοί δεν αρκούν. Οι ιστοσελίδες που δημιουργούν links προς εσάς, πρέπει να είναι και καλής ποιότητας. Links από τέτοιες ιστοσελίδες μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αξιοπιστία της δικής σας. Ακόμη, τα links αυτά μπορούν να καθοδηγήσουν νέο κοινό στην ιστοσελίδα σας.

   2.      Link building

Το να περιμένετε να σας αναφέρουν άλλες ιστοσελίδες μαγικά, θα είναι μάλλον ένα τεστ για την υπομονή σας. Για να φτάσετε στο σημείο να αποκτάτε links που δεν έχετε ζητήσει, δηλαδή να τα κερδίζετε, (κάτι στο οποίο πρέπει να στοχεύετε), πρέπει να έχετε φροντίσει το περιεχόμενό σας να είναι χρηστικό και υψηλής ποιότητας· να είναι κάτι που αξίζει να το μοιραστεί κανείς. Είναι καλύτερο να έχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο από το να ρισκάρετε, για παράδειγμα, να αγοράσετε κακά links που δεν θα σας βοηθήσουν καθόλου και μπορεί και να σας προκαλέσουν ζητήματα με τους κανόνες της Google (γνωστές και ως black hat SEO πρακτικές τις οποίες και θα αναλύσουμε σε άλλο άρθρο).

Πώς να αποκτήσετε περισσότερα backlinks

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κάνετε αποτελεσματικό link building για την ιστοσελίδα σας (πάντα, όμως, πρέπει να φροντίζετε να ακολουθείτε τους κανόνες της Google). Θα δούμε ενδεικτικά τα εξής.

   1.      Βρείτε τις αναφορές που γίνονται για εσάς χωρίς link

Αν κάποιος έχει αναφερθεί στην ιστοσελίδα σας, αλλά δεν έχει χρησιμοποιήσει link που να οδηγεί σε αυτήν, μπορείτε να εντοπίσετε την αναφορά και να ζητήσετε να συμπεριληφθεί το link.

   2.      Δημιουργήστε linkable assets

Η αλήθεια είναι πως μάλλον δεν θα ενδιαφερθεί κανείς από μόνος του για την ιστοσελίδα σας αρκετά ώστε να αναφερθεί σε αυτήν μέχρι να σημειώσετε μία σημαντική πρόοδο στην διαδικτυακή διαδρομή σας. Ωστόσο, μπορείτε να δημιουργήσετε εσείς το ενδιαφέρον και να δώσετε στους άλλους έναν καλό λόγο για να σας αναφέρουν συμπεριλαμβάνοντας τα links σας. Τα linkable assets είναι περιεχόμενο που κερδίζει links πιο εύκολα σε σχέση με άλλα. Τέτοιου είδους περιεχόμενο μπορεί να περιλαμβάνει infographics, βίντεο, κάποιος οδηγός σχετικά με ένα ενδιαφέρον θέμα κ.τ.λ.

Tip: Πρέπει να βρείτε το κατάλληλο κοινό που πρέπει να στοχεύσετε – να δομήσετε όσο πιο σωστά γίνεται την buyer persona σας με δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, επάγγελμα, φάση ζωής κ.ά. – που θα ενδιαφέρεται για τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείστε και που θα αναζητήσει το περιεχόμενο που προσφέρετε.

   3.      Γράψτε για τους άλλους

Ένας τρόπος, λοιπόν, για να αποκτήσετε links είναι να κάνετε guest blogging, δηλαδή να δημιουργήσετε περιεχόμενο για τις ιστοσελίδες που θέλετε να προσεγγίσετε, το οποίο πρέπει να είναι, όμως, καλής ποιότητας και να πληροί τις προϋποθέσεις δημοσίευσης που έχει το μέσο. Θα έχετε συναντήσει πιθανότητα τη φράση anchor text. To link σας, λοιπόν, όταν θέλετε να ανέβετε για μία συγκεκριμένη λέξη ή φράση κλειδί, πρέπει να μπαίνει επάνω σε αυτή τη λέξη ή φράση. Για παράδειγμα, η πρακτική του «Για κατασκευή eshop κάντε κλικ εδώ» είναι λάθος. Το σωστό θα ήταν «Αν σας ενδιαφέρει η  κατασκευή eshop πρέπει να έχετε υπόψη σας τα εξής:…»

   4.      Broken link building

Σε πολλές ιστοσελίδες υπάρχουν links τα οποία δεν λειτουργούν. Μπορείτε να εντοπίσετε αυτά τα links, να καθορίσετε αν η σελίδα – στόχος είναι σχετική με το δικό σας περιεχόμενο και είτε να δημιουργήσετε εκ νέου περιεχόμενο για να αντικαταστήσετε τα links είτε να χρησιμοποιήσετε προϋπάρχον περιεχόμενο.

   5.      Εσωτερικό link building

Οι ιστοσελίδες με πολλές σελίδες και πλούσιο περιεχόμενο έχουν το advantage. Είτε πρόκειται για προϊοντικές σελίδες, είτε για άρθρα μέσα από το blog σας, έχετε τη δυνατότητα να ανακατευθείτε τους χρήστες σε επιπλέον περιεχόμενο εντός της ιστοσελίδας σας ή του eshop σας εισάγοντας τα σχετικά links με τη λογική που παρουσιάσαμε προηγουμένως.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να ελέγχετε τακτικά αν για κάποια από τα links, που με τόσο κόπο τοποθετήσατε οπουδήποτε, έχουν αλλάξει οι διευθύνσεις (permalinks) προκειμένου να τα επικαιροποιείτε ή να κάνετε τις αντίστοιχες ανακατευθύνσεις αν η σελίδα προορισμού έχει αλλάξει.

Picture of Savvas Askopoulos

Savvas Askopoulos