Digital Marketing

Google My Business: Τι είναι και πως μπορείτε να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό προφίλ μόνοι σας!

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

 

Σήμερα, πολλοί καταναλωτές αναζητούν στο διαδίκτυο ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε μια περιοχή που τους ενδιαφέρει ώστε να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Η Google λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφική τοποθεσία, προτείνει επιχειρήσεις οι οποίες θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τα ερωτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών. Πρόσφατες έρευνες μάλιστα έχουν δείξει πως το 85% των χρηστών θα κάνουν χρήση των Google Maps για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες στην τοπική περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες θα επισκέπτονται επιχειρήσεις που πιθανότατα να μην γνώριζαν πως υπάρχουν στην περιοχή τους και θα μετατραπούν σε πελάτες.

Με τη δημιουργία ενός Business Profile θα έχετε τη δυνατότητα να προβάλετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας στη Google αλλά και πολλές ακόμη πληροφορίες για την επιχείρησή σας όπως το ωράριο εξυπηρέτησης, τα στοιχεία επικοινωνίας, τον ιστότοπο και τα social media. Επιπλέον, όλοι οι χρήστες θα μπορούν να δουν τις αξιολογήσεις που σας έχουν αφήσει, κάτι το οποίο θα βοηθήσει τρομερά στην ανάπτυξη και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας.

Τι είναι το Google My Business?

Το Google My Business (GMB) είναι ένα επιχειρηματικό προφίλ στη Google όπου βοηθάει τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να γίνουν ακόμη πιο γνωστές από τους χρήστες. Με τη δημιουργία ενός επαγγελματικού προφίλ, οι ιδιοκτήτες μπορούν να καταχωρήσουν και να προβάλουν δωρεάν την επιχείρησή τους στη Google, τη μηχανή αναζήτησης με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως και να διαφημιστούν στο διαδίκτυο χωρίς κόστος.

Πως το Google My Business θα βοηθήσει την επιχείρησή σας;

H Google λαμβάνει υπέρογκα ερωτήματα κάθε δευτερόλεπτο, και πάνω από το 50% αυτών των αναζητήσεων αφορούν προϊόντα και υπηρεσίες που πωλούν τα τοπικά καταστήματα και οι τοπικές επιχειρήσεις των χρηστών που τα αναζήτησαν. Αυτό σημαίνει πως η καταχώρηση μιας επιχείρησης στην Google θα φέρει περισσότερους δυνητικούς πελάτες και θα γνωρίσουν την επιχείρησή σας. Υπάρχουν πολλά οφέλη ακόμη που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας όπως:

  • Η δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας

Η καταχώρηση της επιχείρησης στην Google θα χτίσει μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία. Μπορείτε να δημιουργήσετε δημοσιεύσεις οι οποίες θα σας βοηθήσουν να προβάλετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας και να σας βρίσκουν οι πελάτες σας πιο εύκολα κάνοντας μια μικρή αναζήτηση στην Google.

  • Η βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες σας

Η Google διαθέτει μια υπηρεσία βελτιστοποίησης στο Google My Business με τη λειτουργία αξιολόγησης λαμβάνοντας κριτικές από τους πελάτες. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιώνετε συνεχώς τις υπηρεσίες σας προς τους πελάτες και θα δημιουργείτε μια σχέση εμπιστοσύνης.

  • Η συγκέντρωση πληροφοριών για την επιχείρησή σας

Το Business Profile που εμφανίζεται στους χρήστες διαθέτει σημαντικά στοιχεία για την επιχείρησή σας, όπως τις ώρες και ημέρες λειτουργίας, τηλέφωνο επικοινωνίας και διεύθυνση καθώς και επιπλέον πληροφορίες για να σας γνωρίσουν οι χρήστες. Πολλές πλατφόρμες καταχώρησης επιχειρήσεων βασίζονται στα δεδομένα που δίνει η Google οπότε όποια αλλαγή και αν κάνετε θα ενημερώνονται ταυτόχρονα και άλλες.

Πως μπορείτε να δημιουργήσετε το επιχειρηματικό σας προφίλ στο Google My Business:

Η δημιουργία του Business Profile είναι μια πολύ απλή διαδικασία, ωστόσο αν δεν γνωρίζετε πως να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα Digital Marketing Agency όπου θα μπορεί να διαχειρίζεται το επιχειρηματικό προφίλ και να απαντά στις αξιολογήσεις των πελατών σας.

Ακολουθεί ένας οδηγός που θα σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας στο Google My Business:

1ο Βήμα: Μεταβείτε στον σύνδεσμο https://www.google.com/business/ και πατήστε στο κουμπί Διαχείριση τώρα όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα.

2ο Βήμα: Συνδεθείτε με το επαγγελματικό σας e-mail και πατήστε επόμενο. Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε επαγγελματικό λογαριασμό στην Google θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε από εκεί το Google My Business και άλλα εργαλεία της Google όπως το Search Console, το Keyword Planner για τις διαφημίσεις Google Ads και το Google Analytics.

3ο Βήμα: Ξεκινήστε να διαμορφώνετε το επιχειρηματικό σας προφίλ προσθέτοντας την επωνυμία της επιχείρησης και την κατηγορία αυτής:

4ο Βήμα: Προσθέστε τη διεύθυνση της επιχείρησής σας ώστε να μπορούν να σας επισκεφθούν οι πελάτες σας. Αυτό το βήμα είναι πολύ σημαντικό καθώς θα σας βοηθήσει να σας εντοπίζουν οι δυνητικοί σας πελάτες όταν κάνουν μια αναζήτηση στην περιοχή σας και στην κοντινή ακτίνα.

5ο Βήμα: Στη συνέχεια θα χρειαστεί να συμπληρώσετε κάποια επιπλέον στοιχεία όπως τις περιοχές εξυπηρέτησης, την έδρα της επιχείρησής σας, το τηλέφωνο επικοινωνίας που θα θέλετε να εμφανίζεται στους πελάτες σας, και τον ιστότοπο σας.

6ο Βήμα: H Google θέλοντας να παρέχει υψηλές υπηρεσίες στους χρήστες της και για να γνωρίζει αν πρόκειται για αληθινή επιχείρηση έχει φροντίσει και διαθέτει ένα σύστημα επαλήθευσης.

Οι τρόποι που η Google επιλέγει να κάνει επαλήθευση είναι οι ακόλουθοι:

  • Στέλνοντας έναν μοναδικό κωδικό με ένα γράμμα στη διεύθυνση που έχετε υποδείξει.
  • Καταγράφοντας την επιχείρησή σας με ένα βίντεο όπου θα δείχνει τον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο.
  • Μέσω τηλεφωνικής κλήσης
  • Λαμβάνοντας ένα email επιβεβαίωσης στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
 

Ωστόσο, επειδή η επαλήθευση από την Google μπορεί να αργήσει κάποιες ημέρες, εσείς μπορείτε να συνεχίσετε και να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο προφίλ:

  • Προσθέτοντας το ωράριο και τις ημέρες λειτουργίας

Το ωράριο είναι πολύ σημαντικό καθώς είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που θα αναζητήσουν οι χρήστες για να επισκεφθούν την επιχείρησή σας. Ενημερώστε για τις ημέρες λειτουργίας και δείξτε ιδιαίτερη προσοχή ενώ θα πρέπει να λάβετε υπόψη και τις επίσημες αργίες.

  • Μια περιγραφή της επιχείρησής σας

Μια μικρή παράγραφος που περιγράφει την επιχείρησή σας θα βοηθήσει σημαντικά τους πελάτες να καταλάβουν τις υπηρεσίες, τα προϊόντα, την εξειδίκευση σας.

  • Εισαγωγή φωτογραφιών

Προσθέστε φωτογραφίες από το εσωτερικό της επιχείρησης, τη βιτρίνα, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες καθώς και από το εξωτερικό περιβάλλον ώστε να μπορούν οι χρήστες να κατατοπιστούν καλύτερα. Όταν μια επιχείρηση προβάλλει φωτογραφίες οι χρήστες τείνουν να την εμπιστεύονται περισσότερο και να μετατρέπονται σε πελάτες, οπότε είναι πολύ σημαντικό βήμα.

 

 

Αυτά τα στοιχεία θα γίνουν ορατά στους χρήστες όταν γίνει η επαλήθευση από την Google. Μέχρι τότε, η Google προτείνει να μην γίνονται αλλαγές στα στοιχεία επικοινωνίας. Αργότερα, θα μπορείτε να διαχειρίζεστε το επιχειρηματικό σας προφίλ και να κάνετε αλλαγές ή να ενημερώνετε τους χρήστες για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.

 

Tip: Το επιχειρηματικό σας προφίλ στην Google είναι έτοιμο αλλά πως θα σας κάνει να ξεχωρίζετε;

Αξιολογήσεις Google My Business: Τα reviews που αφήνουν οι πελάτες θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας και να κερδίσετε ακόμη περισσότερους πελάτες. Να φροντίζετε να απαντάτε σε κάθε αξιολόγηση ξεχωριστά, είτε πρόκειται για θετική είτε για αρνητική αξιολόγηση. Οι χρήστες λαμβάνουν πολύ σοβαρά τις αξιολογήσεις και τις απαντήσεις μιας επιχείρησης, και ακόμη περισσότερο την τοποθέτηση πάνω σε μια αρνητική αξιολόγηση όπου αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο που θα τους μετατρέψει σε δικούς σας πελάτες.

Προσθέστε συχνές ενημερώσεις: Όπως και στα social media έτσι και στο Google My Business μπορείτε να προσθέσετε post και φωτογραφίες όπου θα ενημερώνουν τους πελάτες σας σχετικά με την επιχείρησή σας, όπως προωθητικές ενέργειες, εγκαίνια, parties αλλά και  χρήσιμο περιεχόμενο. Η θεματολογία μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τον τύπο του post και να προτρέπει τους πελάτες σε μια αγορά, κράτηση, παραγγελία και τηλεφωνική επικοινωνία.

Picture of Katerina Tatsi

Katerina Tatsi