E-mail Marketing, Google Ads

Google Ads Auction Insights Report: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στο toolbelt ενός marketing specialist, είτε βασίζεται στο digital περιβάλλον, είτε στον φυσικό “πραγματικό” κόσμο, είναι η ανάλυση του ανταγωνισμού του. Στο digital περιβάλλον, και συγκεκριμένα στο Google Ads, υπάρχει ένα εργαλείο που μπορεί να γίνει το κρυφό όπλο του στη “μάχη” των αποτελεσμάτων: το Auction Insights Report. 

Τι είναι το Auction Insights Reports;

Το Auction Insights Report (ή αλλιώς Αναφορά Insights Δημοπρασίας) είναι ένα εργαλείο που προσφέρουν τα Google Ads για όλους τους λογαριασμούς. Με αυτό μπορείτε να συγκρίνετε την απόδοση των keywords (λέξεις-κλειδιά) στα οποία έχετε επιλέξει να διαφημίζεστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.

Το εργαλείο είναι διαθέσιμο για όλες τις καμπάνιες search και shopping, ενώ ενσωματώνεται σταδιακά για να περιλαμβάνει και τις καμπάνιες Performance Max. Αν και η Google δεν παρέχει τα συγκεκριμένα keywords που έχουν επιλέξει οι ανταγωνιστές σας, αλλά ούτε και τον προϋπολογισμό τους, μπορείτε να κάνετε μία εκτίμησή τους βάσει της ομοιότητας με τα δικά σας. 

Το Auction Insights Report μπορεί να σας βοηθήσει να κινηθείτε πιο έξυπνα σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας και να λαμβάνετε καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις.

Ποια είναι τα Auction Insights;

Υπάρχουν 6 KPIs στο Auction Insights Report: το Impression Share, το Top of Page Rate,  το Abs. Top of Page Rate, το Overlap Rate, το Position Above Rate και το Outranking Share. 

Impression Share

Το Impression Share, ή αλλιώς Μερίδιο εμφάνισης, είναι το ποσοστό των impressions (εμφανίσεων) που λάβατε προς τον εκτιμώμενο αριθμό των impressions που θα μπορούσατε να είχατε λάβει. Πρακτικά, αυτό το ποσοστό δείχνει το μερίδιο της αγοράς που καταλαμβάνεται με τα επιλεγμένα keywords. 
Με απλά Ελληνικά το Impression Share μας απαντά στο εξής ερώτημα: Από όσες φορές μπορούσε να εμφανιστεί η διαφήμισή μου, πόσες εμφανίστηκε όντως;
Το Impression Share είναι μοναδικό για τον κάθε λογαριασμό και διαφέρει από το ποσοστό που βλέπει ο ανταγωνιστής στο δικό του report, γιατί βασίζεται στα keywords που έχει επιλέξει να εμφανίζεται.

 

Top of Page Rate

Το Top of Page Rate, ή αλλιώς Ποσοστό στην κορυφή σελίδας, δείχνει πόσο συχνά η διαφήμιση εμφανίστηκε σε μία από τις πρώτες 4 θέσεις των αποτελεσμάτων, δηλαδή πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα. 

 

Abs. Top of Page Rate

Το Abs. Top of Page Rate, ή αλλιώς Ποσοστό στην κορυφαία θέση σελίδας, δείχνει πόσο συχνά η διαφήμιση εμφανίστηκε στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων, πάνω από όλες τις ανταγωνιστικές διαφημίσεις και από τα οργανικά αποτελέσματα. 

 

Overlap Rate

Το Overlap Rate, ή αλλιώς Ποσοστό επικάλυψης, δηλώνει τη συχνότητα εμφάνισης της διαφήμισης σας και ενός συγκεκριμένου ανταγωνιστή ταυτόχρονα. Αυτό το KPI μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείτε πόσο “κοντά” είναι το targeting σας με του ανταγωνισμού, καθώς οι άμεσοι ανταγωνιστές θα έχουν υψηλό ποσοστό overlap rate.

 

Position Above Rate

Το Position Above Rate, ή αλλιώς Ποσοστό υψηλότερης θέσης, δηλώνει πόσο συχνά η διαφήμιση του ανταγωνιστή εμφανίστηκε σε υψηλότερη θέση από τη δική σας. Αυτό το ποσοστό αναφέρεται μόνο στις φορές που και οι δύο διαφημίσεις εμφανίστηκαν ταυτόχρονα στην αναζήτηση. Μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε συγκεκριμένους ανταγωνιστές που κατατάσσονται συχνά πάνω από εσάς στις αναζητήσεις.

 

Outranking Share

Το Outranking Share, ή αλλιώς Μερίδιο υψηλότερης κατάταξης, δείχνει πόσο συχνά η κατάταξη της διαφήμισής σας στα αποτελέσματα της Google ήταν υψηλότερη σε σχέση με αυτή του ανταγωνιστή, ή πόσο συχνά εμφανίστηκε η διαφήμισή σας, όταν δεν εμφανίστηκε η διαφήμιση του ανταγωνιστή. Είναι ένα ποσοστό που πολλοί ταυτίζουν με το overlap rate, ωστόσο δεν είναι ταυτόσημα.

Τα πιο κοινά λάθη που γίνονται

Ας εξετάσουμε μερικά συνηθισμένα λάθη που γίνονται και πως να τα αποφύγετε: 

1. “Μικρό impression share σημαίνει ότι κάνω κακή διαφήμιση;” 

Όχι απαραίτητα! Όλα εξαρτώνται από το αν κάνετε bidding στα ίδια keywords όπως ο ανταγωνισμός σας. Ενώ δεν υπάρχει κάποιος σίγουρος τρόπος να εξακριβώσετε ποια keywords στοχεύει (εκτός αν μπείτε στον λογαριασμό τους!), τα ποσοστά του report θα είναι αλλοιωμένα καθώς θα μετράει μόνο τα κοινά keywords. Αν είστε ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας, δεν είναι απαραίτητο να έχετε μεγάλο impression share με τον ανταγωνισμό σας. 

 

2. Κοιτάζετε όλες τις καμπάνιες μαζί. 

Είναι δελεαστικό να ρίξετε μια γρήγορη ματιά στο report για να βγάλετε γρήγορα ένα συμπέρασμα, ωστόσο στην περίπτωση του Auction Insight Report η αργή προσέγγιση είναι η καλύτερη. Το report είναι διαθέσιμο σε επίπεδο account, campaign, και ad group. Ο πιο ακριβής τρόπος να αντλήσετε πληροφορίες είναι χρησιμοποιώντας το εργαλείο σε επίπεδο ad group. 

 

3. Δίνετε πολλή σημασία στο Abs. Top of Page Rate.

Το να εμφανίζεστε όσο το δυνατόν πιο ψηλά στις αναζητήσεις, ή και σταθερά στην πρώτη θέση, είναι μία από τις στρατηγικές που μπορείτε να επιλέξετε για τις καμπάνιες σας. Ωστόσο υπάρχουν πολλοί ακόμα παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας στη λειτουργία μία καμπάνιας, όπως το μέσο κόστος ανά κλικ (Avg.CPC), το μέσο κόστος ανά μετατροπή (Avg.CPA), και πολλά ακόμα. Το να είστε πάντα πρώτος δεν είναι πάντοτε χρήσιμο! 

Χρήσιμα Links

Μπορούμε να βοηθήσουμε! 

Η ανάλυση ανταγωνισμού μπορεί να είναι ανεκτίμητη για τη λήψη των σωστών αποφάσεων τη στρατηγική των διαφημίσεών σας. Εάν χρειάζεστε βοήθεια για την ακριβή ανάλυση των δεδομένων και το πως μπορείτε να τα βελτιώσετε τότε η ομάδα των Google Ads της ThinkTank θα χαρεί να σας βοηθήσει! 

Επικοινωνήστε μαζί μας!

Picture of Despina Dimitrakopoulou

Despina Dimitrakopoulou