Digital Marketing, Facebook, Favorites, Featured, Instagram, Social Media

Facebook vs Instagram
Τι είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας;

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Αν έχετε αρχίσει μόλις να κάνετε τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο του social media marketing είναι πολύ πιθανό πως έχετε ήδη βρεθεί αντιμέτωποι με μια πληθώρα επιλογών για social media τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προωθήσετε αποτελεσματικά το brand σας. Ανάμεσά τους, δύο κολοσσοί των social, το Facebook και το Instagram. Και ιδού το ερώτημα. Πώς θα επιλέξετε το καταλληλότερο  κανάλι;

Η αλήθεια είναι πως, τα δύο κανάλια διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και, επομένως, υπάρχουν διαφορετικά πράγματα που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας για το καθένα.

Facebook vs Instagram, λοιπόν. Ας αρχίσει το ματς.

Σχετικά με τη δική σας προσέγγιση

Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το ποιο μέσο είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας, είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε το εξής. Δεν μπορείτε να έχετε την ίδια προσέγγιση σε όλα, γιατί απλούστατα διαφέρουν σε κομβικά σημεία στα οποία θα αναφερθούμε παρακάτω.

Ακόμη, όπως και σε κάθε άλλη καμπάνια marketing που θα κάνατε, είναι απαραίτητο να καθορίσετε την buyer persona σας, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε συναφές περιεχόμενο που θα την ενδιαφέρει, αλλά και να εντοπίσετε τα social media στα οποία δραστηριοποιείται συνήθως. Είναι εξίσου απαραίτητο να δημιουργείτε καλαίσθητο, engaging και, πάνω από όλα, πρωτότυπο περιεχόμενο, ώστε να ξεχωρίζετε. Επίσης, θέστε ξεκάθαρους στόχους τους οποίους μπορείτε να πετύχετε. Για παράδειγμα, ένας τέτοιος στόχος θα ήταν να πείτε πως μέσα σε ένα μήνα θα φτάσετε τους 1.000 followers στο Instagram από τους 900 που έχετε.

Το conversion  δεν πρέπει να είναι ο μόνος στόχος σας. Είναι σημαντικό να επικεντρώνονται οι καμπάνιες σας και σε άλλα βήματα, όπως είναι η αύξηση του traffic, προκειμένου να κερδίσετε σταδιακά το κοινό (οπότε να έχετε και περισσότερες πιθανότητες για conversions).

Συνεπώς, ναι, θα μπορούσατε ενδεχομένως να ποστάρετε ακριβώς τις ίδιες εικόνες ή βίντεο και στα δύο μέσα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως επειδή πήγαν καλά στο ένα, θα πάνε και στο άλλο. Για παράδειγμα, οι διαστάσεις που πρέπει να έχει μια εικόνα του Facebook δεν είναι ίδιες και για το Instagram. Σκεφτείτε επίσης πως δεν θα μπορούσατε να δημοσιεύσετε άρθρα από το blog σας στο Instagram, ενώ το Facebook είναι το ιδανικό μέσο για τέτοιες δημοσιεύσεις.

Facebook vs Instagram: Βασικές διαφορές ανάμεσα στα δύο μέσα

  1. Ποιο είναι το κοινό;

Μια πρώτη διαφορά στην οποία θα πρέπει να δώσετε βάση είναι τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών. Το Statista αναφέρει ότι παγκοσμίως το 9.6% των active χρηστών του Facebook, από τον Ιανουάριο του 2021, είναι γυναίκες ηλικίας 18 με 24 και το 12.8% γυναίκες ηλικίας 25-34. Το 18.8% (το μεγαλύτερο δημογραφικό group) είναι άντρες, ηλικίας 25-34. Το 14.2% είναι επίσης άντρες, ηλικίας 18-24. Συνολικά, τα μεγαλύτερα ποσοστά αφορούν τις ηλικίες 18-44.

Από την άλλη πλευρά, τα αντίστοιχα ποσοστά στο Instagram ανέδειξαν πως ο μισός και παραπάνω πληθυσμός του μέσου παγκοσμίως είναι από 34 ετών και κάτω.

Επομένως, αν στοχεύετε σε ηλικίες μεταξύ 18 και 34 και τα δύο μέσα έχουν πιθανότητες να σας οδηγήσουν σε αυτό το κοινό. Αν, όμως θέλετε να στοχεύσετε περισσότερο στις μικρότερες ηλικίες, το Instagram φαίνεται πως έχει το προβάδισμα.

  1. Και τι περιεχόμενο περιμένει να δει;

Για να επιδράσει το περιεχόμενο στο κοινό με τον τρόπο που θέλετε, πρέπει να ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες του για το εκάστοτε μέσο. Κάθε ένα έχει διαφορετικό στυλ και ύφος στο περιεχόμενό του, οπότε μην χρησιμοποιείτε το περιεχόμενο του Facebook στο Instagram και αντίστροφα.

Το Instagram βασίζεται εν πολλοίς στο οπτικό κομμάτι, σε βίντεο και φωτογραφίες. Βασίζεται στην αισθητική και γι’ αυτό τομείς όπως η μόδα, τα ταξίδια, ο αθλητισμός και το lifestyle κερδίζουν. Φαίνεται πως οι χρήστες του ενδιαφέρονται περισσότερο να ανακαλύψουν καινούργια πράγματα (άτομα, brands κ.ο.κ.), ενώ στο Facebook δίνουν μεγαλύτερη βάση στο να συνομιλήσουν με την οικογένεια και τους φίλους τους. Το ύφος εκεί είναι πιο «σοβαρό», κάτι που το καθιστά κατάλληλο μέσο για επιχειρηματικές συζητήσεις, κοινωνικά θέματα κ.τ.λ. Βασίζεται περισσότερο στην πληροφορία.

  1. Engagement

Ή, με άλλα λόγια, πώς αλληλεπιδρά – ή δεν αλληλεπιδρά – το κοινό με τις δημοσιεύσεις σας και γενικότερα με το περιεχόμενο του μέσου και τους άλλους χρήστες. Το Instagram ως μέσο φαίνεται να έχει μεγαλύτερο engagement. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα posts θα χαίρουν απεριόριστης απήχησης ή πως δεν μπορείτε να βελτιώσετε το engagement στο Facebook. Μπορείτε πάντα να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο «βάζει στο παιχνίδι» τους χρήστες προτρέποντάς τους να κάνουν κάποια ενέργεια. Ένα καλό παράδειγμα είναι τα quiz, οι ερωτήσεις και οι δημοσκοπήσεις.

Note: Είναι σημαντικό να έχετε υπόψη σας πως η τεράστια σημασία που έχουν τα likes για ορισμένους χρήστες μπορεί να έχει αρχίσει να φθίνει. Τα δύο μέσα ανακοίνωσαν πρόσφατα πως θα δίνουν πια την επιλογή στους χρήστες να κρύβουν τα likes στα post, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν περισσότερο στο περιεχόμενο, χωρίς να τους απασχολεί ο αριθμός των likes.

Facebook vs Instagram: Σύντομα facts

Facebook

  • Περισσότερη σύνδεση: Αν δεν έχει γίνει ξεκάθαρο μέχρι στιγμής, το συγκεκριμένο μέσο βασίζεται περισσότερο στην επικοινωνία. Μπορείτε πολύ εύκολα να ποστάρετε τα νέα της επιχείρησής σας, ανακοινώσεις, αλλά και να ξεκινήσετε συζητήσεις με το κοινό σας. Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τα Groups για να συνδεθείτε ακόμη περισσότερο με αυτό. Στο Instagram δεν υπάρχει τόσο αυτή η αίσθηση του community.
  • Περισσότερο traffic: Εκτός του ότι επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα πιο targeted κοινό (με το να επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένα δημογραφικά), οδηγεί και περισσότερους ανθρώπους στην ιστοσελίδα σας, αφού σας επιτρέπει να συμπεριλάβετε links σε πολλαπλά σημεία.

ΑΛΛΑ…

  • Χαμηλότερο organic reach: Εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος, είναι πιο δύσκολο να εμφανιστεί η επιχείρησή σας στα feeds των χρηστών. Πλέον τα περισσότερα likes δεν σημαίνουν απαραίτητα και μεγαλύτερο reach.

Instagram

  • Το organic reach είναι μεγαλύτερο: στο Facebook χρειάζεται προσπάθεια και χρήματα για να κερδίσει κανείς reach και engagement, σε αντίθεση με το Instagram. Χάρη στο Explore page και την εκτεταμένη χρήση των hashtags, το organic reach αυξάνεται. Το περιεχόμενό σας είναι πιο πιθανό να φτάσει σε πολύ περισσότερους χρήστες.
  • Τα visuals νικάνε: Ειδικά αν η επιχείρησή σας στηρίζεται κυρίως σε αυτά. Το καλαίσθητο οπτικό περιεχόμενο είναι πιο engaging και μπορεί να αναδείξει αποτελεσματικά το brand σας. Γι’ αυτό και πρέπει να δώσετε έμφαση στο να το αντιπροσωπεύει.

 

ΑΛΛΑ

  • Δυσκολία στο traffic: Δεν μπορείτε εύκολα να οδηγήσετε κόσμο στην ιστοσελίδα σας. Αν βάλετε ένα link σε κάποιο post, ο χρήστης θα πρέπει να το κάνει copy-paste για να το ανοίξει. Επίσης, για να ξεκλειδώσετε το Swipe-up option για τα stories, πρέπει είτε να έχετε έναν verified λογαριασμό είτε 10.000 followers.

Note: Βέβαια, έχετε την επιλογή (ακόμη και αν δεν έχετε τους followers που απαιτούνται) να βάλετε link στο story σας που θα οδηγεί στο Instagram Shop. Το ίδιο ισχύει και για το Facebook.

Ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Linktree για να δημιουργήσετε μια σελίδα με όλα τα σημαντικά links που θέλετε να μοιραστείτε, να το ποστάρετε μια φορά στο bio του προφίλ σας και να μην χρειάζεται να αλλάζετε links εκεί συνεχώς. Το ίδιο link μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλα social media.

Οπότε ποιο μέσο είναι το καλύτερο για εσάς; Ουσιαστικά και τα δύο θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Επομένως, είναι υπέρ σας να τα χρησιμοποιείτε εξίσου, απλώς πρέπει να χρησιμοποιείτε τις μεθόδους, τον τόνο και το ύφος που είναι πιο κατάλληλα για το κάθε ένα.

Picture of Nikolas Nikopoulos

Nikolas Nikopoulos