Digital Marketing, Facebook, Social Media

Facebook ads: Τα πλεονεκτήματα και οι διαφορετικοί τύποι

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Αν ακόμη δεν έχετε αρχίσει να χρησιμοποιείτε τα Facebook ads για τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σας, θα προτείναμε να ξεκινήσετε χθες. Το Facebook ως διαφημιστικό μέσο έχει πολλά οφέλη να σας προσφέρει και θα δούμε μερικά από αυτά παρακάτω.

Από την άλλη πλευρά, αν χρησιμοποιείτε ήδη τα Facebook ads, τα αξιοποιείτε σωστά; Χρησιμοποιείτε τα διαφορετικά formats; Ή έχετε περιοριστεί στην προώθηση μερικών post; Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε τόσο στα campaign objectives που πρέπει πάντα να έχετε κατά νου, αλλά και στους διαφορετικούς τύπους διαφημίσεων τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

Πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα Facebook ads

Τα Facebook ads προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα που τις καθιστούν εξαιρετική επιλογή. Ορισμένα από αυτά είναι τα παρακάτω:

  • Το κοινό σας είναι ήδη στο Facebook

Το κοινό σας βρίσκεται σχεδόν σίγουρα στο Facebook. Θα ήταν πολύ δύσκολο να μην είναι εκεί. Πρόκειται για την πιο δημοφιλή social media πλατφόρμα αυτήν τη στιγμή. Ανάμεσα στους δισεκατομμύρια χρήστες της, σίγουρα θα εντοπίσετε το κοινό-στόχο σας. Η πλατφόρμα προσφέρει επίσης πολύ καλό targeting, ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε qualified leads μέσω των δημογραφικών τους στοιχείων, των ενδιαφερόντων τους, της εργασίας τους κ.ο.κ. Εκτός αυτού, μπορείτε να διαμορφώσετε τις διαφημίσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (τα formats που θα δούμε παρακάτω) και να δείτε τι λειτουργεί με το κοινό σας.

  • Lookalike Audiences (Παρόμοια Κοινά)

Το Facebook σας δίνει την επιλογή να δημιουργήσετε Παρόμοια Κοινά. Τα παρόμοια κοινά είναι ακριβώς αυτό. Δηλαδή, κοινά που μοιάζουν – έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τους υπάρχοντες πελάτες / ακολούθους σας. Όπως καταλαβαίνετε, τα συγκεκριμένα κοινά έχουν και μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνουν αγοραστές.

  • Συγκεκριμένα objectives

Τα Facebook ads προσαρμόζονται στα συγκεκριμένα campaign objectives στα οποία θα αναφερθούμε αμέσως παρακάτω. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να διαχειριστείτε τις διαφημίσεις με τέτοιο τρόπο που να ανταποκρίνονται καλύτερα στους στόχους σας.

Campaign Objectives

 

Πριν αναφερθούμε στους τύπους που υπάρχουν για τα Facebook ads, είναι σημαντικό να μιλήσουμε για τα campaign objectives, διότι αυτά είναι που θα σας καθοδηγήσουν να χρησιμοποιήσετε τους κατάλληλους τύπους διαφημίσεων. Υπάρχουν έντεκα υποκατηγορίες που εντάσσονται σε τρεις βασικές κατηγορίες οι οποίες είναι οι εξής:

  • Awareness

Σε αυτήν την περίπτωση ο στόχος είναι να σας γνωρίσουν οι δυνητικοί πελάτες. Όσο περισσότερο μαθαίνουν σχετικά με την επιχείρησή σας, τόσο μεγαλύτερο reach θα έχετε.

  • Consideration

Σε αυτό το επίπεδο το κοινό γνωρίζει ήδη κάποια πράγματα σχετικά με εσάς. Ο στόχος είναι να διατηρήσετε το engagement που έχουν τα συγκεκριμένα άτομα με το brand σας. Είναι πολύ πιο πιθανό να γίνουν πελάτες, απλώς χρειάζονται μια ώθηση από εσάς (μέσω των υποκατηγοριών μπορείτε να στοχεύσετε στο να αυξήσετε το traffic στην ιστοσελίδα σας ή να ωθήσετε το κοινό να κατεβάσει κάποιο app κ.ο.κ.).

  • Conversion

Εδώ τα Facebook ads έχουν ως τελικό στόχο να οδηγήσουν σε conversions. Στοχεύουν σε κοινό με μεγαλύτερο αγοραστικό intent και μπορεί να οδηγήσουν σε ένα απλό action, όπως είναι το να ολοκληρώσει κάποιος μία αγορά είτε ξεκινώντας μέσα από τον κατάλογό του Facebook Shop σας, είτε με απευθείας redirect στο eshop σας.

Τύποι διαφημίσεων

Αφού, λοιπόν, έχετε επιλέξει το κατάλληλο campaign objective ανάλογα με τους στόχους σας, έχει έρθει η ώρα να διαλέξετε και τους τύπους διαφημίσεων που ανταποκρίνονται σε αυτό που θέλετε να πετύχετε. Μερικά βασικά είδη είναι τα εξής:

  • Post Engagement διαφημίσεις

Μέσω αυτών μπορείτε να δώσετε ώθηση σε συγκεκριμένα post, προκειμένου να αποκτήσουν περισσότερα likes, shares και comments. Πέρα από το engagement, η συγκεκριμένη επιλογή μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε και το reach σας.

  • Διαφημίσεις με εικόνα

Αυτός είναι ο πιο βασικός και απλός τύπος διαφήμισης. Είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσετε μια εικόνα, αλλά πρέπει να προσέξετε να έχει τις σωστές διαστάσεις, να μην τη γεμίσετε με πολύ κείμενο και να είναι αρκετά ποιοτική ώστε να ξεχωρίζει. Ομολογουμένως, η μία εικόνα είναι περιοριστική. Γι’ αυτό και πρέπει να την κάνετε να μετράει. Είτε θέλετε να αυξήσετε το brand awareness σας είτε να προωθήσετε προϊόντα και να αυξήσετε τα conversions, αυτού του είδους η διαφήμιση λειτουργεί σχεδόν για κάθε objective.

  • Διαφημίσεις με βίντεο

Ένας εξίσου συνηθισμένος τύπος διαφήμισης είναι τα βίντεο. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε στο news feed, αλλά και στα stories για να τραβήξετε την προσοχή του κοινού. Και σε αυτήν την περίπτωση, αυτό το είδος διαφήμισης είναι κατάλληλο για τα περισσότερα objectives. Οι δυνητικοί πελάτες είναι 27.4 φορές πιο πιθανό να κάνουν click σε video ads παρά σε απλά banners. Είναι καλό τα βίντεό σας να είναι σύντομα, καθώς η προσοχή του κοινού διασπάται εύκολα (μην ξεχνάτε ότι διακόπτετε και το feed τους).

  • Messenger ads

Στο messenger οι διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται είτε στα stories είτε στο inbox των χρηστών.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα Click-to-Messenger ads τα οποία περιλαμβάνουν ένα CTA, ώστε να ξεκινήσει ο χρήστης μια συζήτηση με την επιχείρηση. Αυτές οι διαφημίσεις οδηγούν σε πιο προσωπική επαφή με το κοινό σας, καθώς μπορείτε να μάθετε περισσότερα για αυτό, να λύσετε απορίες κ.ο.κ. Αυτή η επιλογή είναι καλύτερη για «ζεστό» κοινό και ανταποκρίνεται καλύτερα στα εξής objectives: app installs, messages, catalog sales, conversions και traffic.

  • Carousel ads

Με τα Carousel ads έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε 10 εικόνες ή βίντεο σε μία διαφήμιση. Μπορείτε να παρουσιάσετε διαφορετικά προϊόντα ή να αφηγηθείτε μια ιστορία. Προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα αν θέλετε να προωθήσετε, λοιπόν, πολλά προϊόντα. Μεταξύ άλλων, είναι καλή επιλογή για να αποκτήσετε περισσότερα leads, για conversions και catalog sales.

  • Collection ads

Τα collection ads είναι ουσιαστικά dynamic διαφημίσεις το οποίο σημαίνει ότι το Facebook αντλεί τα προϊόντα που παρουσιάζονται σε αυτές απευθείας από τον κατάλογό σας. Συνδυάζονται με τις Instant Experiences ads, κάτι που δίνει την ευκαιρία στους χρήστες να αγοράσουν τα προϊόντα σας χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από το Facebook. Και αυτές οι διαφημίσεις είναι εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να παρουσιάσετε πολλά από τα προϊόντα σας.

Καταλήγοντας, τα objectives, αλλά και τα Facebook ads που θα επιλέξετε τελικά να αξιοποιήσετε πρέπει να ανταποκρίνονται στο τι θέλετε να πετύχετε με το marketing για την επιχείρηση. Όπως και να έχει, έχετε πολλές διαφορετικές επιλογές

Picture of Nikolas Nikopoulos

Nikolas Nikopoulos