Χωρίς αμφιβολία, το Digital Marketing είναι πλέον μονόδρομος και η διαφήμιση στο Facebook μια πολύ αναγκαία κίνηση.
Αν έχετε ήδη ξεκινήσει να εδραιώνετε τη διαφήμιση στο Facebook στο mix των προωθητικών σας ενεργειών και προσπαθείτε να την κάνετε πιο αποδοτική είστε στον σωστό δρόμο!
Είστε όμως σίγουροι ότι χρησιμοποιείτε τις περισσότερες από τις δυνατότητες και τα εργαλεία που προσφέρει; Τα χρησιμοποιείτε σωστά;
Γνωρίζετε ότι διαθέτει χρήσιμα metrics για την παρακολούθηση της απόδοσης της διαφήμισής σας; Αν η απάντηση είναι ναι, θα έχετε διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολλά.
Μπορείτε να εστιάσετε στα σημαντικότερα; Σημασία δεν έχει μόνο να γνωρίζετε ότι έχετε διαθέσιμα εργαλεία, αλλά να μπορείτε να τα αξιολογήσετε και να εξάγετε από αυτά τη σημαντική πληροφορία.
Η αλήθεια είναι ότι για πολλούς η παρακολούθηση των metrics για τη διαφήμιση στο Facebook μπορεί να φαίνεται περίπλοκή, αλλά μην ανησυχείτε γιατί εμείς θα σας βοηθήσουμε!
Πάμε λοιπόν να δούμε τα πιο αξιοσημείωτα metrics για την απόδοση των Facebook Ads.
Διαφήμιση στο Facebook: η σημασία των metrics και που βρίσκονται
Πως θα βοηθήσουν οι μετρήσεις στην πορεία και την απόδοση των διαφημίσεων στο Facebook; Σε ποιο σημείο μπορείτε να τα βρείτε;
Αφού ήδη διαθέτετε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, η επόμενη κίνηση είναι να ρυθμίσετε το Facebook Ads Manager για να αξιοποιήσετε τις δυνατότητές του.
Αν το κάνετε για πρώτη φορά, πηγαίνετε στην ενότητα Account Overview και συμπληρώστε ό,τι χρειάζεται.
Στη σελίδα Ads Manager, ο διαχειριστής μπορεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις και προτάσεις για να βελτιώσει τις διαφημιστικές εκστρατείες του ή να βελτιστοποιήσει την προβολή τους.
Οι μετρήσεις των αποδόσεων, από τα δεδομένα του Facebook Analytics για τη διαφήμιση στο Facebook μπορούν να σας προσφέρουν πολλά οφέλη, αλλά τα βασικότερα είναι τα εξής:
- Να παρακολουθείτε καθημερινά την απόδοση της διαφήμισής σας.
- Να διευρύνετε το καταναλωτικό σας κοινό.
- Να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.
- Να «μπουστάρετε» την αφοσίωση των πελατών σας.
- Να οργανώσετε τις διαφημιστικές σας στρατηγικές.
- Κ.ά.
Πάμε τώρα να περάσουμε στην ουσία του πράγματος, αφού θα θέσουμε στο «τραπέζι» τα σημαντικότερα metrics με τα χαρακτηριστικά τους.
Metrics των Facebook Ads: τα πιο σημαντικά και γιατί
Στην προσπάθειά σας να αναζητήσετε τα δεδομένα που θα σας βοηθήσουν βελτιώσετε την απόδοση από τη διαφήμιση στο Facebook, ενδεχομένως να «πελαγώσετε».
Υπάρχουν αμέτρητα metrics που έχουν δημιουργηθεί για αυτόν το σκοπό. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και θυμηθείτε ότι εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Εμείς έχουμε συγκεντρώσει για εσάς τα σημαντικότερα.
Metrics
- Ad Impressions (ΑΙ)
Τα AI είναι αποτελούν τον συνολικό αριθμό των φορών που οι διαφημίσεις σας εμφανίστηκαν στο κοινό σας στο Facebook.
Όσες περισσότερες εμφανίσεις κάνει η διαφήμισή σας, αυτόματα αυξάνεται και η αναγνωρισιμότητα του brand σας.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, μια τέτοια μέτρηση είναι πολύ σημαντική.
Αν εσείς παρακολουθείτε τα impressions σας τακτικά, μπορείτε να αντλήσετε τα μέγιστα σε μια εκστρατεία για την αναγνώριση της επωνυμίας σας (Brand Awareness).
Απλώς κατευθυνθείτε στο Ads Manager για να λάβετε όλα τα δεδομένα.
- Ad Frequency (AF)
Αν θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις θα πρέπει να συνδυάσετε την παρακολούθηση τόσο του ΑΙ metric όσο και του AF.
Με τη μέτρηση της Συχνότητας – AF μαθαίνετε πόσες φορές, κατά μέσο όρο, ένα άτομο έχει δει τη δική σας διαφήμιση στο Facebook.
Για παράδειγμα, μια συχνότητα 5, σημαίνει ότι κατά μέσο όρο ένα άτομο έχει δει τη διαφήμισή σας τουλάχιστον άλλες 4 φορές.
Αυτή η πληροφορία είναι πολύ σημαντική, αφού οι experts του θέματος υποστηρίζουν ότι κάποιος πρέπει να αντικρίσει μια διαφήμιση (κατά προσέγγιση) 7 φορές για να περάσει στο επόμενο και σημαντικότερο στάδιο.
Φυσικά, το στάδιο αυτό είναι είτε η εκδήλωση ενδιαφέροντος είτε η αγορά ενός προϊόντος, είτε η εγγραφή στο site ή και μια εγγραφή στο newsletter.
Βέβαια, σε αυτό το metric πρέπει να προσέξετε κάτι ακόμα. Αν παρατηρήσετε ότι ο αριθμός αυτός είναι πολύ υψηλός δεν είναι καλό σημάδι.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι αν κάποιος δει πολλές φορές μια διαφήμιση σημαίνει ότι δεν είναι σίγουρος αν θα προχωρήσει στο άλλο στάδιο.
Για αυτό ακριβώς πρέπει να παρακολουθείτε αυτό το metric, γιατί υπάρχει σοβαρή περίπτωση το στοχευμένο κοινό σας να μην ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες σας και εσείς να πρέπει να αλλάξετε το κοινό-στόχο σας.
- Clicks
Οι μετρήσεις των Clicks προσφέρουν έναν συνολικό αριθμό με τα κλικ που έκαναν οι χρήστες στον σύνδεσμο της διαφήμισή σας.
Εννοείται, ότι μια επιτυχημένη καμπάνια διαφημίσεων στο Facebook χρειάζεται έναν υψηλό αριθμό κλικ.
Για αυτό, πρέπει να τσεκάρετε συχνά το reach σας, ώστε να επιβεβαιώνεται ότι η διαφήμιση στο Facebook προβάλλεται από αρκετούς χρήστες. Το κοινό σας πρέπει να είναι διευρυμένο.
Πρέπει να αναλύσετε τα Clicks για να ξέρετε πόσοι μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα σας, στην εφαρμογή σας ή όπου αλλού θέλετε να τους στείλετε. Έτσι, είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να μετατραπούν σε πελάτες.
- Cost Per Click (CPC) – Cost Per Mille (CPM)
Πρόκειται για δύο απλές, αλλά πολύ σημαντικές μετρήσεις. Το CPC δείχνει το πόσο που πληρώνετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, ενώ το CPM δείχνει πόσα πληρώνετε ανά 1.000 προβολές.
Καθώς προσαρμόζετε τις διαφημίσεις θα δείτε ότι οι μετρήσεις CPC ή CPM θα μειώνονται με την πάροδο του χρόνου, αφού μετράει η αλληλεπίδραση του κοινού σας.
Το Facebook σας ανταμείβει με χαμηλότερο CPC ή CPM, εάν δει το κοινό σας να αλληλεπιδρά με τις διαφημίσεις σας.
- Click – through rate (CTR)
To CTR παρουσιάζει την αναλογία clicks προς τον συνολικό αριθμό εμφανίσεων, δηλαδή πόσες φορές ένα άτομο έκανε κλικ στη διαφήμισή σας, σε σχέση με τις φορές που εμφανίστηκε η διαφήμιση στο Facebook.
Είναι μια αξιόπιστη μέτρηση, καθώς καταλαβαίνετε αν η διαφήμιση προσελκύει αρκετά το κοινό, ώστε να κάνει κλικ.
Μπορείτε να αξιολογήσετε αν έχετε στοχεύσει το σωστό κοινό. Αν η ποιότητα της διαφήμισης σας, δηλαδή η εικόνα – βίντεο και το caption είναι ποιοτικά θα πρέπει να δείτε υψηλό CTR.
Εάν κάτι από τα παραπάνω έχει πάει λάθος, θα δείτε χαμηλό CTR, που σημαίνει ότι τα άτομα που έχετε στοχεύσει δεν ενδιαφέρονται για το τι έχετε να πείτε ή να προσφέρετε, ή ακόμη ότι μπορεί να μην το κάνετε με τον σωστό τρόπο.
- Conversion Rates (CR)
Το CR φανερώνει το ποσοστό των ατόμων που αρχικά έχουν πατήσει πάνω στη διαφήμισή σας και στη συνέχεια έχουν κάνει μια αγορά από την ιστοσελίδα ή το eShop σας.
Φυσικά, είναι πολύ σημαντικό για την διαφήμιση στο Facebook και την απόδοσή της, αφού δείχνει πόσο πιθανό είναι ένας χρήστης να γίνει πελάτης αγοράζοντας το προϊόν.
Για να κάνετε τους χρήστες να πραγματοποιήσουν μια αγορά, η διαφήμισή σας πρέπει να είναι σαφής σχετικά με το κόστος και τα οφέλη.
Όσο περισσότερη ειλικρίνεια και ασφάλεια τους κάνετε να νιώσουν τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να κάνουν το επόμενο βήμα.
- Cost Per Conversion (CPC)
Αυτή η μέτρηση δείχνει τα ποσά που θα πληρώνετε για κάθε δυνητικό πελάτη ή πώληση.
Το μέσο κόστος μετατροπής ποικίλλει για κάθε κλάδο, οπότε προτού ξεκινήσετε να ορίζετε το budget σας συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.
Εκείνος θα σας ενημερώσει για τα κόστη στον κλάδο σας και ειδικά για τα προϊόντα που πουλάτε, ορίζοντας ποιο μπορεί να είναι ένα ικανοποιητικό budget.
- Return on Ad Spends (ROAS)
Το ROAS είναι η μέτρηση της Απόδοσης της Διαφημιστικής Επένδυσης, δηλαδή τα έσοδα που λαμβάνει μια εταιρεία για κάθε 1€ που επενδύει σε διαφημίσεις στο Facebook (ο τύπος για τον υπολογισμό της απόδοσης είναι Έσοδα από διαφήμιση / Δαπάνες διαφήμισης).
Είναι μια από τις μετρήσεις που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη σημασία, εάν επιθυμείτε μια επιτυχημένη καμπάνια διαφημίσεων στο Facebook, ειδικά αν ο στόχος σας είναι οι μετατροπές.
Το να κατανοήσετε πόσο κερδοφόρα είναι μια καμπάνια, βοηθάει στην αναγνώριση των σημείων που χρειάζονται βελτίωση.
- Engagement
Τέλος, πρέπει να ελέγχετε τις μετρήσεις για την αλληλεπίδραση της διαφήμισης (σχόλια, κοινοποιήσεις, likes κ.λπ.). Εάν κανείς δεν αλληλεπιδρά, σημαίνει ότι δεν είναι αρκετά ποιοτική και χρειάζεται διόρθωση.
Και τώρα είστε έτοιμοι να οργανώσετε την ιδανική διαφημιστική καμπάνια στο Facebook! Γνωρίζετε ακριβώς τι πρέπει να προσέξετε και που να εστιάσετε για την παρακολούθηση της πορείας της.
Προτείνουμε να επιλέξετε μια ποιοτική στρατηγική διαφήμισης, αξιοποιώντας όλο το εύρος των εργαλείων που σας δίνει η πλατφόρμα και να μην επαναπαυτείτε στις περιορισμένες δυνατότητες που προσφέρει το boost post.