Digital Marketing, Featured

Digital marketing: ακόμα δεν το έχετε τολμήσει;

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Το marketing ήταν πάντα μια πολύ σημαντική διαδικασία για τις επιχειρήσεις. Αφορά στη σύνδεση μεταξύ αυτών και των δυνητικών τους πελατών, την κατάλληλη στιγμή και στο κατάλληλο πλαίσιο. Σήμερα οι τεχνικές του marketing έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και έχει ανέλθει σημαντικά αυτό που αποκαλούμε digital marketing.

Τι είναι το digital marketing

Ένας πολύ απλός ορισμός του digital marketing είναι ότι αποτελεί το marketing που γίνεται μέσω του διαδικτύου, σε κινητά, μηχανές αναζήτησης, υπολογιστές κ.ο.κ. Ωστόσο, θα ήταν λάθος να υποθέσετε πως αφορά μόνο το να έχετε μια ιστοσελίδα, να δημιουργήσετε μερικές διαφημίσεις και πως αυτό αρκεί. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν διαφορετικοί τύποι marketing που διενεργούνται μέσω διαφορετικών καναλιών.

Πώς θα επιλέξετε τα σωστά κανάλια για την επιχείρησή σας

Ας αρχίσουμε, λοιπόν, ξεκαθαρίζοντας το γεγονός ότι το digital marketing περιλαμβάνει τύπους, όπως είναι το email marketing, το social media marketing, το content marketing κ.ά. Εδώ θα αναφερθούμε εν συντομία σε ορισμένους τύπους digital marketing και τα κανάλια τους, αλλά πρώτα έχουμε μερικές συμβουλές για το εξής: Θα δούμε πώς μπορείτε να επιλέξετε εσείς τα σωστά κανάλια – τύπους για τη δική σας επιχείρηση.

1. Καθορίστε τους στόχους σας

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει σίγουρα να κάνετε είναι να καθορίσετε τους στόχους σας. Μπορεί να θέλετε να αυξήσετε τα leads σας τα οποία μετέπειτα θα γίνουν πελάτες σας, επομένως το email και το content marketing θα σας φανούν χρήσιμα εδώ. Ή μπορεί ο στόχος σας να είναι το να επεκτείνετε το brand awareness σας, οπότε να πρέπει να δώσετε βάση στα social media. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν διαφορετικά κανάλια και είδη marketing που είναι πιο αποτελεσματικά για το κάθε τι. Να θυμάστε πως οι στόχοι σας πρέπει πάντα να είναι SMART. Δηλαδή, Specific, Measurable, Attainable, Relevant, και Timely.

2. Μάθετε περισσότερα για το κοινό-στόχο σας

Το πιο πιθανό είναι ότι έχετε ήδη καταλήξει σε ένα κοινό-στόχο και έχετε δημιουργήσει το customer persona στο οποίο απευθύνεστε κατά κύριο λόγο. Τώρα έχει έρθει η ώρα να μάθετε περισσότερα για αυτό, προκειμένου να κάνετε ένα αποτελεσματικό digital marketing Είναι πολύ σημαντικό να ανακαλύψετε πώς περνά το χρόνο του στο διαδίκτυο, ποια είναι τα κανάλια που χρησιμοποιεί πιο συχνά, αλλά και τι ακριβώς το ενδιαφέρει. Ποια είναι τα θέματα που παρακολουθεί και πώς καταναλώνει περιεχόμενο. Για παράδειγμα, αν πρόκειται να δώσετε έμφαση στα social media μπορείτε να έχετε κατά νου τα εξής:

  • Στο Facebook το μεγαλύτερο δημογραφικό group είναι οι άντρες 25-34. Επίσης, πρόκειται για την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται περισσότερο (85 δισ. χρήστες)
  • Στο Instagram το 1% των χρηστών είναι ηλικίας 25-34, ενώ το 29.9% ηλικίας 18-24, κάτι που το καθιστά αρκετά ελκυστικό για αρκετούς marketers
  • Και στο LinkedIn η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα που αγγίζει το 60% είναι οι 25-34

3. Ακολουθήστε το παράδειγμα των ανταγωνιστών σας

Αυτό μπορεί να μην σας ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστικό, αλλά σίγουρα θα σας βοηθήσει. Παρακολουθήστε πού κάνουν το δικό τους digital marketing και ακολουθήστε το παράδειγμά τους, εφόσον βλέπετε ότι έχουν επιτυχία. Ή μπορείτε συμπληρωματικά να δώσετε βάση και σε κανάλια που εκείνοι δεν χρησιμοποιούν τόσο πολύ. 

Μερικά αποτελεσματικά κανάλια-τύποι digital marketing

Σε αυτό το σημείο θα μιλήσουμε για μερικά αποτελεσματικά κανάλια-τύπους που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε, αν εξυπηρετούν όσα αναφέραμε παραπάνω.

 

1. Social media marketing

Το marketing στα social media είναι αρκετά σημαντικό. Σκεφτείτε μόνο ότι το 2020 περισσότεροι από 3.6 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούσαν τα social media και ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Μέσω των social media μπορείτε να συνδεθείτε σε πιο προσωπικό επίπεδο με το κοινό σας και να αυξήσετε το brand awareness σας. Αν είστε B2B, το Facebook και το LinkedIn θα σας φανούν εξαιρετικά χρήσιμα.

2. Content marketing (SEO & SEM)

 

Το content marketing είναι ένας τύπος digital marketing που συμβάλλει στο να αυξήσετε το traffic, το brand awareness και το authority σας στον τομέα σας. Επί της ουσίας, οι καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με προϊόντα ή οτιδήποτε άλλο θέλουν να μάθουν. Το περιεχόμενό σας πρέπει, λοιπόν, να ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις αυτές.

Ορισμένα κανάλια μέσω των οποίων εφαρμόζεται το content marketing είναι τα βίντεο, τα blog posts, οι συνεντεύξεις, οι οδηγοί κ.ο.κ. Σε περίπτωση που δεν έχετε ήδη, έχει έρθει η ώρα να δημιουργήσετε επίσης μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας. Και πρέπει να τη γεμίσετε με καλής ποιότητας περιεχόμενο. Για να κάνετε κάτι που να έχει ένα μακροχρόνιο και ποιοτικό αποτέλεσμα, το SEO είναι απολύτως απαραίτητο.

Πρόκειται για όλες τις διαδικασίες που θα βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, προκειμένου να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Μια πρακτική στην οποία θα πρέπει να δώσετε βάση είναι το να εντοπίσετε τα keywords που αναζητά το κοινό – στόχος σας, ώστε να δημιουργήσετε και σχετικό περιεχόμενο. Έτσι, θα μπορέσετε να αυξήσετε το organic traffic στην ιστοσελίδα σας.   

3. Email marketing

Το email marketing είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να κρατήσετε το κοινό σας engaged. Δεν είναι καθόλου ακριβό και η επαφή με τους πελάτες γίνεται στο προσωπικό τους inbox (πράγμα που σημαίνει ότι είναι και πιο πιθανό να δουν μια προώθηση ή ένα newsletter). Μπορείτε να δημιουργήσετε προσωποποιημένο περιεχόμενο, χτίζοντας βαθύτερες σχέσεις με το κοινό σας. Σε αυτό το σημείο προσοχή! Δεν επιτρέπεται βάσει των κανόνων GDPR να αποστέλλετε email σε ανθρώπους που δεν σας έχουν δώσει την συναίνεσή τους γι’ αυτό το σκοπό. Οπότε μην σας μπαίνουν ιδέες να χρησιμοποιήσετε λίστες επαφών από παλιές σας δουλειές, αγορασμένες κ.ο.κ..

 

Πόσα κανάλια-τύπους digital marketing πρέπει να επιλέξετε

Σίγουρα δεν θα πρέπει να περιοριστείτε σε έναν μόνο τύπο ή σε ένα συγκεκριμένο κανάλι για το marketing. Χρειάζεστε πολλαπλά κανάλια, γιατί πολύ απλά το κοινό σας χρησιμοποιεί πολλαπλά κανάλια. Δεν περιορίζεται μόνο στο Facebook ή στο να διαβάζει blogs.

Επομένως, χρησιμοποιώντας πολλά διαφορετικά κανάλια αυξάνετε τις πιθανότητες για περισσότερο visibillity, έχετε μεγαλύτερο engagement με τους καταναλωτές και συνδέεστε μαζί τους στα κανάλια που προτιμούν εκείνοι (με αποτέλεσμα να μπορείτε και εσείς να εστιάσετε καλύτερα στο κοινό-στόχο σας).

Ωστόσο, δεν πρέπει να το παρακάνετε. Διαλέξτε τα κανάλια που ανταποκρίνονται περισσότερο στις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης και επαναχρησιμοποιήστε περιεχόμενο από το ένα στο άλλο (αντίστοιχα προσαρμοσμένο) προκειμένου να δημιουργήσετε μια ενιαία εικόνα για το brand σας. Μην ξεχνάτε πως το περιεχόμενο πρέπει να ανταποκρίνεται στο κανάλι που χρησιμοποιείτε.

Καταλήγοντας, το digital marketing είναι πολύ σημαντικό και διενεργείται με διαφορετικούς τρόπους. Αλλά προκειμένου να γίνει σωστά, πρέπει να επιλέξετε και τα σωστά μέσα, κανάλια, αλλά και τα είδη του marketing στα οποία θα βασιστείτε.

Picture of Nikolas Nikopoulos

Nikolas Nikopoulos