Content Marketing, Featured, YouTube

Διαφήμιση στο YouTube: πλήρης οδηγός για αρχάριους

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Σίγουρα θα έχετε ακούσει σχετικά με το YouTube, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη πιο δημοφιλή social media πλατφόρμα παγκοσμίως, αλλά και τη δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης. Βέβαια, μπορεί να έχετε συνδέσει στο μυαλό σας την πλατφόρμα περισσότερο με αστεία βίντεο και γενικότερη διασκέδαση. Στην οποία περίπτωση μπορεί να μην έχετε επιχειρήσει να αξιοποιήσετε τη διαφήμιση στο YouTube. Ή μπορεί απλώς να μην γνωρίζετε πώς να προσεγγίσετε τη διαδικασία. Γι’ αυτό κι εμείς έχουμε συντάξει εδώ έναν οδηγό που πιστεύουμε ότι θα σας βοηθήσει.

Γιατί διαφήμιση στο YouTube

Αν αναρωτιέστε γιατί η διαφήμιση στο YouTube έχει γίνει πολύ σημαντική, σκεφτείτε τα εξής:

  • Το YouTube έχει περισσότερους από 2 δις. μηνιαίους χρήστες
  • 70% των χρηστών έκαναν αγορές από ένα συγκεκριμένο brand, αφού το είδαν στο YouTube
  • Οι χρήστες παρακολουθούν περισσότερες από 1 δις. ώρες βίντεο καθημερινά

Πέρα από τα παραπάνω, μπορείτε να δημιουργήσετε μια διαφήμιση στο YouTube με ευκολία, μπορείτε να διαμορφώσετε τις καμπάνιες σας και να επιλέξετε διαφορετικές καμπάνιες ανάλογα με τους στόχους σας. Πρόκειται, επίσης, για μια οικονομική επιλογή, καθώς μπορείτε να επιλέξετε το ποσό που θέλετε να διαθέσετε, η οποία θα σας οδηγήσει στο επιθυμητό κοινό-στόχο σας, ενώ παράλληλα τα αποτελέσματα της καμπάνιάς σας παραμένουν μετρήσιμα..

Οδηγός για διαφήμιση στο YouTube

Υποθέτοντας πως τώρα κάνετε τα πρώτα σας βήματα σε ό,τι αφορά το marketing στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, ένας οδηγός για διαφήμιση στο YouTube ο οποίος θα ξεκινά από τα πιο βασικά στοιχεία που πρέπει να έχετε κατά νου, θα σας εξυπηρετήσει.

  1. Google Ads

Ένα πρώτο σημαντικό βήμα είναι να συνδέσετε το κανάλι σας στο YouTube με τα Google Ads, μέσω του Tools & Settings. Στο Setup θα βρείτε την επιλογή Linked Accounts όπου θα εντοπίσετε το κανάλι και θα κάνετε τη σύνδεση. Το καλό με το ότι όλη η διαδικασία γίνεται μέσω του Google Ads είναι ότι μπορείτε να διαχειριστείτε τη διαφήμιση στο YouTube με μεγαλύτερη ευκολία.

  1. Δημιουργήστε μια νέα καμπάνια

Έχει έρθει η ώρα να δημιουργήσετε μια νέα καμπάνια. Μόλις το κάνετε, θα πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε Campaign Goals, αλλά και τον τύπο της καμπάνιας που επιθυμείτε να κάνετε. Μόλις επιλέξετε το Video θα πρέπει να διαλέξετε και μια υποκατηγορία, καθώς η διαφήμιση στο YouTube μπορεί να πάρει διαφορετικές μορφές. Θα αναφερθούμε σε μερικά είδη διαφήμισης παρακάτω.

     3. Διαμόρφωση της καμπάνιας

Για τη διαμόρφωση της καμπάνιας σας θα χρειαστεί να κάνετε διάφορα πράγματα. Μεταξύ άλλων θα πρέπει να καθορίσετε το budget που θέλετε να διαθέσετε για αυτήν, το bidding strategy, δηλαδή το πώς θέλετε να πληρώσετε για τις διαφημίσεις, τη γλώσσα και την τοποθεσία του κοινού, αλλά και το network στο οποίο θέλετε να εμφανίζεται η διαφήμιση. Δηλαδή, μπορεί να θέλετε να εμφανίζεται στα search results του YouTube, μέσα στα βίντεο ή και σε ιστοσελίδες που συνεργάζονται με το Google Display Network. Το Inventory Type έχει να κάνει με το content exclusions το οποίο είναι σημαντικό, καθώς επηρεάζει το πού θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις. Για παράδειγμα, αν δίνετε μεγάλη βάση στο family-friendly περιεχόμενο, το Limited inventory είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς.

    4. Κάντε targeting στο κοινό-στόχο σας

Το YouTube σας προσφέρει πολλές δυνατότητες για να κάνετε το σωστό targeting, κάτι που καθιστά τη διαδικασία αρκετά εύκολη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δημογραφικά στοιχεία, να στοχεύσετε στο κατάλληλο κοινό ανάλογα με τις συσκευές που χρησιμοποιεί, αλλά να αξιοποιήσετε και keywords που θα τοποθετήσουν τις διαφημίσεις σας στο περιεχόμενο που το αφορά. Τα Affinity audiences, δηλαδή κοινά που ενδιαφέρονται ήδη για πολύ συγκεκριμένα topics τα οποία σχετίζονται με το brand σας, είναι μια από τις επιλογές που θα σας βοηθήσουν σημαντικά.

Είδη διαφήμισης

Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχουν διαφορετικά είδη διαφήμισης που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Ορισμένα από αυτά είναι τα εξής:

  • TrueView Ads: Στην περίπτωση των TrueView Ads, πληρώνετε τη διαφήμιση αν ο χρήστης παρακολουθήσει ολόκληρο το βίντεό σας, αν παρακολουθήσει για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ή αν διαδράσει με το βίντεο (εκτός αν επιλέξετε διαφορετικό bidding από το CPV). Τα TrueView Ads χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Αρχικά, υπάρχουν τα Skippable in-stream ads τα οποία εμφανίζονται συνήθως πριν ξεκινήσει το βίντεο του χρήστη (αν και μπορούν να εμφανιστούν και ενδιάμεσα ή στο τέλος του βίντεο). Μόλις περάσουν 5 δευτερόλεπτα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να κάνει skip τη διαφήμιση. Το γεγονός ότι οι χρήστες μπορούν να διαχειριστούν πια την εμπειρία που έχουν με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα είναι θετικό και για τις επιχειρήσεις, καθώς πληρώνουν διαφημίσεις που θα φτάσουν σε ένα κοινό που ενδιαφέρεται για το προϊόν τους (δεν σπαταλούν χρήματα εφόσον δεν πληρώνουν τη διαφήμιση αν ο χρήστης κάνει skip).

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και τα TrueView Discovery ads. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ακόμη πιο σίγουρο ότι δεν ξοδεύετε άδικα χρήματα, καθώς πληρώνετε αυτές τις διαφημίσεις μόνο αν ο χρήστης διαδράσει μαζί τους. Περιλαμβάνουν ένα thumbnail και κείμενο και μπορούν να εμφανιστούν είτε στα search results, είτε στα related videos, είτε στο homepage.

  • Nonskippable instream ads: Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει από το όνομα, ο χρήστης δεν μπορεί να κάνει skip σε αυτές τις διαφημίσεις. Διαρκούν για 15 δευτερόλεπτα (ή λιγότερο), μέσα στα οποία θα πρέπει να έχετε βρει έξυπνους και δημιουργικούς τρόπους να επικοινωνήσετε το μήνυμα που θέλετε. Να θυμάστε πως επειδή ο χρήστης πρέπει να τις παρακολουθήσει αναγκαστικά είναι σημαντικό να του προσφέρετε ενδιαφέρον περιεχόμενο που θα έχει κάποια αξία για εκείνον. Επίσης, πρέπει να έχετε εντοπίσει ένα κοινό-στόχο που σίγουρα ενδιαφέρεται για το brand σας.
  • Overlay Ads: Αυτό το είδος διαφήμισης αποτελείται από ένα banner που εμφανίζεται στο κάτω μέρος του βίντεο που παρακολουθεί ο χρήστης. Συνήθως περιλαμβάνει εικόνα και κείμενο και ο χρήστης έχει την επιλογή να κλείσει τη διαφήμιση, πατώντας το «Χ». Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται μόνο σε desktops.

Συνοψίζοντας, το YouTube προσφέρει πολλές δυνατότητες τις οποίες οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν. Το σημαντικό είναι να εντοπίσετε ποιο είδος διαφήμισης είναι το κατάλληλο για εσάς, ανάλογα και με τους στόχους σας (για παράδειγμα, αν θέλετε να αυξήσετε τα leads σας, τότε τα TrueView In-stream ads θα ήταν καλή επιλογή).

Picture of Panagiota Tzachristou

Panagiota Tzachristou